Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het orgasme: Q & A geeft een duidelijk en eenvoudig antwoord op talloze vragen over een van de meest fascinerende ervaringen in ons bestaan. In een toegankelijke vraag-en antwoordformule wordt ieder aspect van het orgasme behandeld: hoe het tot stand komt, waarom soms niet en wat er kan worden gedaan om de seksuele ervaring te verbeteren. Zo kan de lezer van dit boek gericht op zoek gaan naar het antwoord op vragen als:" Kan een orgasme een hartaanval veroorzaken?" Kan bevallen het orgasme aantasten?" Wat is de G-plek?" Hoe kan ik weten of mijn partner een orgasme veinst?" Stoppen orgasmes op een bepaalde leeftijd?Ook voor hulpverleners die te maken krijgen met vragen rond seksuele opwinding en het orgasme vormt dit boek een makkelijk hanteerbaar geheugensteuntje en therapeutisch hulpmiddel.
Orgasm --- Popular works --- Orgasmen --- Seksualiteit --- 614.1 --- seksualiteit --- orgasme --- Orgasme
Choose an application
Deze derde editie van het Handboek Psychofarmacotherapie bevat een grondige herziening van de bestaande data en aanvulling met meer recente wetenschappelijke gegevens en aanbevelingen. Het accent ligt op de farmacologische aspecten van de diverse aangehaalde farmaca en minder op de theoretische achtergrond van de ziektebeelden. Het gebruik van overzichtelijke schema's, beslissingsbomen en overzichtelijke tabellen werd aangemoedigd voor deze nieuwe editie. Naast evidence based literatuur, wordt ook gekeken naar eigen opinies of standpunten berustend op individuele ervaring (expert opinion). Er werden een aantal nieuwe hoofdstukken ingevoegd zoals de farmacologische benadering van ADHD en autisme, educatie in correct psychofarmacagebruik, ethiek van het voorschrijven, de toekomstperspectieven van de farmacogenetica, het interpreteren van onderzoek- en studieresultaten en een kort historisch overzicht van deze nog relatief jonge discipline.
Psychofarmaca. --- farmacologie --- Pharmacology. Therapy --- psychofarmaca --- Psychofarmaca --- Psychotropic drugs --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychotherapy --- Farmacologie. Therapie --- Psychotropic Drugs --- psychiatrie --- psychofarmacotherapie --- 607.1 --- 612.8 --- gezondheidszorg --- 615 --- Geneesmiddelen --- Psychiatrie --- Farmacologie --- Psychotherapie --- therapeutic use --- Lichamelijke behandelingsmethoden --- Farmacie - Geneesmiddelen --- PHL-Healthcare 12 --- Schizofrenie --- Psychosen --- Stemmingsstoornissen --- Angststoornissen --- Slaapproblemen --- Agressiviteit --- Somatoforme stoornissen --- Eetstoornissen --- Zwangerschap --- Lactatie --- Seksualiteit --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Psychofarmacon --- Psychose --- Stemmingsstoornis --- Angststoornis --- Slaapprobleem --- Somatoforme stoornis --- Eetstoornis --- Persoonlijkheidsstoornis --- Farmacotherapie --- Psychiatry
Choose an application
Al eeuwenlang geniet de familie van Aga Djan veel aanzien in de stad. Dat komt omdat Aga Djan een succesvolle tapijthandelaar is, maar ook omdat hij aan het hoofd staat van een belangrijke moskee. Met zijn gezin bewoont hij het huis van de moskee. Aga Djan is streng gelovig en leeft volgens de regels van de Koran. Zo ook zijn gezin. Als er een radicale stroming onder de ayatollahs ontstaat en Khomeini in Parijs een omwenteling voorbereidt, verandert de traditionele Iraanse samenleving in rap tempo. Vrienden worden vijanden. Liefde verandert in haat.
genre-thema"">
Choose an application
Hoe ga je om met een klas vol jongens en meisjes die soms duidelijk van elkaar verschillen? Hoewel diverse onderzoeken elkaar tegenspreken, bieden ze veel aanknopingspunten over de sekseverschillen en over de factoren die een rol spelen bij het creëren van kansengelijkheid of ongelijkheid. Het boek Een klas vol jongens en meisjes geeft een overzicht van uiteenlopende onderzoeken. In dit boek wordt niet één bepaalde theorie aangehouden. Het helpt leraren om hun eigen sensitiviteit te ontwikkelen ten opzichte van de verschillen tussen de jongens en meisjes in de klas. Een klas vol jongens en meisjes biedt een breed repertoire aan 'tips en trucs' over de omgang met jongens en meisjes op een manier die hun recht doet.
432.1 --- 418.1 --- diversiteit --- identiteit --- leerstijlen --- sekseverschillen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Co-educatie --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- 450.4 --- onderwijskunde --- gender --- Bijzondere onderwerpen (Theorethische opvoedkunde) --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Lager onderwijs --- Gender --- Leraren basisonderwijs --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Jongens --- Meisjes --- Sekseverschillen --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Leraar basisonderwijs --- Competentie --- Jongen --- Meisje --- Sekseverschil --- Onderwijsstrategie --- Leerproces --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Tunisian and Egyptian protestors famously made use of social media to rally supporters and disseminate information as the "Arab Spring" began to unfold in 2010. Less well known, but with just as much potential to bring about social change, are ongoing local efforts to use social media and other forms of technology to prevent deadly outbreaks of violence. In The Technology of Nonviolence, Joseph Bock describes and documents technology-enhanced efforts to stop violence before it happens in Africa, Asia, and the United States. Once peacekeeping was the purview of international observers, but today local citizens take violence prevention into their own hands. These local approaches often involve technology--including the use of digital mapping, crowdsourcing, and mathematical pattern recognition to identify likely locations of violence--but, as Bock shows, technological advances are of little value unless they are used by a trained cadre of community organizers. After covering general concepts in violence prevention and describing technological approaches to tracking conflict and cooperation, Bock offers five case studies that range from "low-tech" interventions to prevent ethnic and religious violence in Ahmedebad, India, to an anti-gang initiative in Chicago that uses Second Life to train its "violence interrupters." There is solid evidence of success, Bock concludes, but there is much to be discovered, developed, and, most important, implemented.Bron : http://www.amazon.com
Nonviolence. --- Violence --- Social media. --- Prevention. --- User-generated media --- Non-violence --- Multi-User. --- Communication --- User-generated content --- Government, Resistance to --- Pacifism --- Sociale media --- Internet --- Politiek --- Politieke Hervormingen --- Islam --- Geweld --- Buitenlandse politiek --- INFORMATION SCIENCE/General --- COMPUTER SCIENCE/Human Computer Interaction --- SOCIAL SCIENCES/Political Science/International Relations & Security --- Politieke hervorming --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Theatrical science --- theater [discipline] --- acting --- seksualiteit in de kunst --- holebi's --- United States --- Gay theater --- Homosexuality and theater. --- Gays and the performing arts. --- Theater --- Theater and homosexuality --- Performing arts and gays --- Performing arts --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- United States of America --- Gay people and the performing arts.
Choose an application
Caleidoscopia" is een kaartspel over diversiteit. Het doel van dit spel is mensen met elkaar aan de praat te brengen over zichzelf, hun geschiedenis, het heden en de toekomst en daardoor meer begrip en respect voor elkaar te helpen ontwikkelen. Het gaat daarbij om de overeenkomsten en verschillen tussen mensen en hun individuele en maatschappelijke kansen en beperkingen te herkennen en te erkennen.Samenvattend gaat het om: - diversiteit gemeenschappelijk zichtbaar en bespreekbaar te maken;- spelenderwijs leren omgaan met diversiteit in al haar dimensies:- elkaar duidelijk te maken wat de eigen betekenisgeving aan de dimensies van diversiteit is.Het spel is in zijn eenvoud voor verschillende doeleinden te gebruiken. Het kan ingezet worden als kennismakingsspel. Het kan gebruikt worden om een discussie op gang te brengen. Het kan gespeeld worden om het reflecterend vermogen van mensen te vergroten en om inzicht te verwerven in maatschappelijke verhoudingen.Professionals in de profit en non-profit sector zoals: begeleiders, hulpverleners, coaches, trainers, docenten, supervisoren en/of geïnteresseerden, kunnen dit spel gebruiken als hulpmiddel bij het bespreekbaar en inzichtelijk maken van overeenkomsten, verschillen, waarden, uitdagingen, etc. Het spel kan individueel, in kleine en in grotere groepen gespeeld worden; het kan kort of uitgebreider gespeeld worden. De spelinstructie is in 9 talen: Nederlands, Engels, Duits, Hongaars, Arabisch, Turks, Frans, Spaans en Chinees.Spelinstructie: http://caleidoscopia.nl/page15.php
educatieve spellen --- diversiteit --- Multiculturele samenleving ; Vlaanderen --- 484.6 --- didactiek --- intercultureel onderwijs --- spelmaterialen --- Diversiteit --- Spel --- spel --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Games --- Uitsluiting --- Integratie --- Vooroordelen --- Identiteit --- Sociale identiteit --- Kennismakingsspelen --- Coaching --- Supervisie --- Training --- Teamwerk --- Etniciteit --- Klasseverschillen --- Levensloop --- Levensfasen --- Talenten --- Godsdienst --- Seksualiteit --- Socialisatie --- Kwaliteiten --- Organisatiecultuur --- Vooroordeel --- Kennismakingsspel --- Klassenverschil --- Levensfase --- Talent --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Man --- Oudere --- Inclusie --- Maatwerk --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
PAV --- Anticonceptie. --- Zwangerschap. --- Geboorte. --- Erfelijkheid. --- Opvoeding. --- Beroepsonderwijs. --- leerboeken --- 485.9 --- schoolboeken --- 485.6 --- Anticonceptie --- Bevruchting --- Erfelijkheid --- Geboorte --- Tienerzwangerschap --- voornamen --- 486.8 --- Gezinsplanning --- Project algmene vakken ; leermiddelen --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- 3e graad secundair onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Beroepssecundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Seksualiteit --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- Project algemene vakken
Choose an application
The past decades have witnessed considerable developments in Translation Studies and, particularly, a growing interest in the cultural and ideological differences engendered by the act of translating. More recently, Audiovisual Translation has also experienced an impressive growth in terms of research developments and applications. This book focuses on the role that cinematic language and audiovisual translation play in the transmission of stereotypes concerning gender, sexuality, ethnicity and economic status. While it helps identify the gender bias embedded in language and how this is then manipulated during the dubbing transfer, this book also addresses other considerations such as the role of the audiovisual translators, the triggers which reinforce the androcentric views already present in films, and the influence on the translators of ideological and political constraints. For this reason it is of interest to both the academic community and the wider public who may still be the target of gender discrimination themselves and/or are sensitive to gender issues.
ondertiteling --- Translation science --- Film --- Sociolinguistics --- audiovisuele communicatie --- gender --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Subtitling. Supertitling --- Translating and interpreting --- Dubbing of motion pictures --- Sex role in motion pictures --- Audiovisuele vertaling en gender --- Films --- Dubbing --- Genderstudies --- Translating and interpreting. --- Dubbing of motion pictures. --- Sex role in motion pictures. --- vertalen --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Ethiek --- Audiovisual translation. --- Gynocriticism. --- Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- Audiovisuele vertaling en gender. --- Dubbing. --- Genderstudies. --- vertalen. --- Interpretation and translation --- Interpreting and translating --- Language and languages --- Literature --- Translation and interpretation --- Translators --- Motion pictures --- Dubbing of moving-pictures --- Translating --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociolinguïstiek --- Audiovisuele vertaling --- Audio-visual translation --- Audiovisual translation --- Sexism in motion pictures. --- Translating. --- Cinema --- Feature films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism
Choose an application
Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.893 --- 485.5 --- 485.6 --- schoolboeken --- geschiedenis --- Geschiedenis --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2014 --- PHL-Education 12 --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Middeleeuwen --- Frankische rijk --- Karel de Grote (koning der Franken) --- Romeinse Rijk --- Islam --- China --- Kruistochten --- Feodaliteit --- Steden --- Katharen --- Romaanse kunst --- Gotiek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Frankische Rijk --- Karel de Grote (Karel de Grote) --- Kruistocht --- Feodalisme --- Stad --- Nederland --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Literatuur --- #BSCH: vak: geschiedenis
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|